Sunday, September 13, 2009

hikmah semuanya

Posted by Ameera Shamsudin at 9:11 PM
=] Pictures, Images and Photos




Aku percaya setiap yang terjadi pasti ada hikmah . Allah tak kan biarkan umatnya merana dan mensia sia kan hidup yang dia berikan . aku juga percaya yang setiap apa berlaku dalam diriku pasti ada hikmah yang tersembunyi . Aku agak kecewa dengan apa yang berlaku tetapi setelah lama aku berdiam diri dan akhirnya aku sedar yang aku terlalu banyak mensia sia kan diri ku . Aku terlalu menyayangi seseorang hingga kadangkala aku melupakan diriku . sekarang aku mengerti , teman yang baik adalah teman yang sentiasa mengingati dan menghargai diri aku dan bukanlah mereka yang hanya bermanis di kata kata sahaja . Aku seorang manusia dan aku tidak pernah lari dari melakukan kesilapan dan setiap kesilapan ada pengajaran . Aku percaya hukum karma , dengan apa sahaja perbuatan jahat yang kita lakukan pada seseorang pasti ada balasan dan yang baik akan di balas baik . Semua perbuatan jahat yang kita lakukan pada seseorang adalah hanya menyakitkan hati seseorang dan membuat dia merana . Aku mahu sahaja jujur pada kau jika apa yang aku terasa pada kau dan apa segala yang kau lakukan . tapi aku tak berdaya dan aku hanya berserah pada yang maha Esa . Hanya dia mengetahui betapa sayu hati ku dan tak mungkin aku berpaling lagi setelah apa yang kau lakukan . Aku bersyukur dan aku berterima kasih kepada Allah , kerana dia menunjukkan setiap apa yang kau dusta . Dan hati aku benar benar tawar . ketahuilah , bila kau tiada dalam hati aku lagi , dan sampai akhir mata aku tertutup , aku tetap berdoa bahawa hati kau tiada dalam hati aku lagi . Aku mencuba menangis , tapi tiada apa yang aku dapat mengalirkan . kerana aku tahu kau hadir dalam hidupku adalah hiasan semata mata .




I'M SO MUCH BETTER WITHOUT YOU



Aku bukan nak angkuh dan berlagak dengan kau . tetapi aku lebih bahagia setelah Allah tunjukkan apa yang kau lakukan . aku lebih bahagia dan lebih tenang bila hati aku tak lagi memikirkan kau . mungkin kau tak pernah faham apa yang aku katakan , Allah maha adil dan penyayang , aku yakin kau akan memahami aku suatu hari nanti . Aku hanya mendoakan kau bahagia , melalui segala kebahagiaan di hidupkan . sesungguhnya aku tumpang gembira , apa bila melihat kau bahagia . Diri aku tak kan tinggalkan kau , sepertimana aku pernah janji kat kau dalam gamba . tapi hati aku je yang pergi dari kau . Aku tak kan mungkir janji lagi seperti mana yang kau selalu lakukan dan tolonglah , aku dah penat dengan kata kata manis kau . kau boleh bawa ayat ayat kau tu jauh terbang ke kutub selatan





salam mesra,
Ameera Shamsudin

0 comments on "hikmah semuanya"

Sunday, September 13, 2009

hikmah semuanya

=] Pictures, Images and Photos




Aku percaya setiap yang terjadi pasti ada hikmah . Allah tak kan biarkan umatnya merana dan mensia sia kan hidup yang dia berikan . aku juga percaya yang setiap apa berlaku dalam diriku pasti ada hikmah yang tersembunyi . Aku agak kecewa dengan apa yang berlaku tetapi setelah lama aku berdiam diri dan akhirnya aku sedar yang aku terlalu banyak mensia sia kan diri ku . Aku terlalu menyayangi seseorang hingga kadangkala aku melupakan diriku . sekarang aku mengerti , teman yang baik adalah teman yang sentiasa mengingati dan menghargai diri aku dan bukanlah mereka yang hanya bermanis di kata kata sahaja . Aku seorang manusia dan aku tidak pernah lari dari melakukan kesilapan dan setiap kesilapan ada pengajaran . Aku percaya hukum karma , dengan apa sahaja perbuatan jahat yang kita lakukan pada seseorang pasti ada balasan dan yang baik akan di balas baik . Semua perbuatan jahat yang kita lakukan pada seseorang adalah hanya menyakitkan hati seseorang dan membuat dia merana . Aku mahu sahaja jujur pada kau jika apa yang aku terasa pada kau dan apa segala yang kau lakukan . tapi aku tak berdaya dan aku hanya berserah pada yang maha Esa . Hanya dia mengetahui betapa sayu hati ku dan tak mungkin aku berpaling lagi setelah apa yang kau lakukan . Aku bersyukur dan aku berterima kasih kepada Allah , kerana dia menunjukkan setiap apa yang kau dusta . Dan hati aku benar benar tawar . ketahuilah , bila kau tiada dalam hati aku lagi , dan sampai akhir mata aku tertutup , aku tetap berdoa bahawa hati kau tiada dalam hati aku lagi . Aku mencuba menangis , tapi tiada apa yang aku dapat mengalirkan . kerana aku tahu kau hadir dalam hidupku adalah hiasan semata mata .




I'M SO MUCH BETTER WITHOUT YOU



Aku bukan nak angkuh dan berlagak dengan kau . tetapi aku lebih bahagia setelah Allah tunjukkan apa yang kau lakukan . aku lebih bahagia dan lebih tenang bila hati aku tak lagi memikirkan kau . mungkin kau tak pernah faham apa yang aku katakan , Allah maha adil dan penyayang , aku yakin kau akan memahami aku suatu hari nanti . Aku hanya mendoakan kau bahagia , melalui segala kebahagiaan di hidupkan . sesungguhnya aku tumpang gembira , apa bila melihat kau bahagia . Diri aku tak kan tinggalkan kau , sepertimana aku pernah janji kat kau dalam gamba . tapi hati aku je yang pergi dari kau . Aku tak kan mungkir janji lagi seperti mana yang kau selalu lakukan dan tolonglah , aku dah penat dengan kata kata manis kau . kau boleh bawa ayat ayat kau tu jauh terbang ke kutub selatan





salam mesra,
Ameera Shamsudin

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

 

i really wish it Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez